Alegerea suprafeţei pentru pistele de atletism

O alegere importantă în planificarea construcţiei unei piste de atletism este tipul de suprafaţă.
Astăzi, există multe opţiuni disponibile. Nu există o suprafaţă corectă, dar poate exista o suprafaţă potrivită pentru dumneavoastră, având în vedere resursele financiare de care dispuneţi, tipul de utilizare, locaţia şi capacitatea de întreţinere. Cunoştinţele despre fiecare suprafaţă în parte şi alegerea celei mai bune pentru circumstanţele dumneavoastră sunt cheile satisfacţiei pe termen lung.

Pistele de atletism din materiale naturale, cum ar fi beton şi zgură, sunt printre cele mai comune.

Aceste piste deşi sunt relativ ieftine de construit, au două dezavantaje majore:

1) necesită întreţinere constantă şi costisitoare, inclusiv nivelare, adăugare de material de umplere şi re-marcare;

şi 2) nu sunt practicabile pe timp de ploaie, provocând adesea amânarea sau anularea competiţiilor.

În ultimii ani, costurile crescânde ale transportului materialelor utilizate în construcţia acestor piste şi-au mărit costurile la un punct în care nu sunt mai puţin costisitoare decât sistemele mai moderne. Prin urmare, aproape nimeni nu construieşte astăzi aceste piste.

Primele sisteme moderne de acoperire a pistelor, aşa-numitele “suprafeţe pentru orice vreme”, au devenit populare la sfârşitul anilor 1960. Dezvoltarea lor a însemnat că, pentru prima dată, au fost disponibile sisteme care erau durabile şi relativ neafectate de vremea obişnuită. Multe dintre aceste sisteme au constat într-o combinaţie de cauciuc cu emulsie de asfalt sau nisip şi asfalt.
Aceste sisteme au fost denumite “asfaltice”. Deşi multe piste asfaltice, sunt încă în uz, cum ar fi pistele de zgură, aceste piste nu mai sunt construite în număr mare, deoarece dezavantajele lor nu sunt echilibrate de o economie semnificativă a costurilor.

Pistele asfaltice sunt afectate de temperatură – devin destul de moi în căldura verii şi foarte dure în timpul iernii. Mai important, asfaltul devine din ce în ce mai greu pe măsură ce îmbătrâneşte, astfel încât, în ciuda conţinutului sau de cauciuc, o pistă mai veche, asfaltată, nu poate fi mai rezistentă decât o stradă obişnuită. În acelaşi timp, costul unei piste de cauciuc asfaltic a crescut, deoarece a devenit dificil să se găsească o instalaţie de asfalt dispusă să producă amestecul special necesar la un preţ accesibil.

Astăzi, majoritatea pistelor sunt construite din particule de cauciuc cu latex sau poliuretan. Suprafaţa de latex sau poliuretan este montată de obicei la o adâncime de 3/8″ până la 1/2″ deasupra unei baze de asfalt sau beton.

Cauciucul folosit poate fi negru sau colorat. Particulele de cauciuc negre pot fi granulate sau catenare şi pot fi fabricate din cauciuc natural, cauciuc stiren-butadienic (SBR) sau cauciuc EPDM, virgin sau reciclat. Particulele de cauciuc colorate sunt aproape întotdeauna făcute din cauciuc EPDM virgin şi vin numai în formă granulară.

Un potenţial proprietar ar trebui să fie informat asupra diferitelor sisteme disponibile, costuri şi diferenţe de performanţă cu designerul sau constructorul. În general, cauciucul virgin este mai scump decât cel reciclat, iar cauciucul colorat este mai scump decât cauciucul negru. Atunci când utilizaţi cauciuc reciclat, calitatea şi performanţa acestuia depind de îngrijirea luată în vederea separării diferitelor tipuri de resturi înainte de măcinare.
Performanţa oricărui tip de cauciuc depinde de compoziţia sa chimică, de calitatea fabricării, de compatibilitatea cu sistemul de liant şi de îngrijirea în timpul instalării.

Pistele din poliuretan oferă performanţe bune şi durabilitate. Sistemele latex pot fi instalate în mai multe straturi sau într-un singur strat, creând o suprafaţă permeabilă, rezistentă.

În unele sisteme, cauciucul se întinde pe suprafaţa pistei, care este apoi pulverizat cu liant. În alte sisteme, particulele de cauciuc şi liantul sunt amestecate şi apoi se întind. Practic, toate sistemele de latex sunt permeabile într-o oarecare măsură. Sistemul de bază şi cel mai puţin costisitor este negru. Evident, cu cât este mai mare utilizarea şi adâncimea liantului şi a cauciucului colorat, cu atât suprafaţa este mai scumpă.

Pistele de aleragat din tartan sunt mai cunoscute decât sistemele de latex, iar versiunile turnate sunt adesea folosite pe piste competitive competitive de clasă mondială. Suprafeţele poliuretanice pot fi permeabile sau impermeabile. Acestea sunt în general amestecate şi instalate la faţa locului, deşi sunt disponibile sisteme pre-fabricate.
Suprafeţele poliuretanice pot fi colorate sau negre. Există patru tipuri. Sistemul de bază este alcătuit din particule de cauciuc amestecate cu poliuretan pentru a forma o bază mată. Stratul de bază poate fi utilizat singur sau poate fi mărit prin adăugarea unui pulverizator structural constând dintr-un amestec de poliuretan şi cauciuc pulverizat pe partea superioară a covoraşului. Aceasta creează o suprafaţă texturată. În mod alternativ, stratul de bază poate fi etanşat şi acoperit cu o acoperire de inundaţie din poliuretan şi cauciuc, creând o suprafaţă impermeabilă, texturată.
Pistelete de atletism turnate sunt impermeabile şi texturate.

Cu atât de multe suprafeţe disponibile, este important că un proprietar să se gândească foarte mult la alegerea celei mai bune suprafeţe pentru o anumită instalare. Factorii care influenţează această alegere includ costul iniţial, costul de întreţinere pe durata de viaţă aşteptată a suprafeţei, speranţa de viaţă, uzura suprafeţei, reparabilitatea şi caracteristicile de performanţă.
Asistenţa unui designer sau a unui constructor profesionist poate fi deosebit de importantă în evaluarea sistemelor de suprafaţă.
Odată ce aţi ales suprafaţa, ar trebui să treceţi la specificaţii. Cu cât specificaţiile şi cerinţele dumneavoastră sunt mai specifice şi mai detaliate, cu atât mai probabil că potenţialii constructori va vor prezenţa oferte comparabile. Specificaţiile trebuie să contureze sfera de activitate, inclusiv subbaza şi pregătirea bazei şi materialele care trebuie furnizate. Asiguraţi-vă că explicaţi în specificaţii, dacă sunt necesare anumite materiale sau dacă substitutiile sau echivalentele sunt acceptabile. De asemenea, specificaţiile ar trebui să detalieze cantităţile de materiale care trebuie utilizate.

Atlas Sport vă stă la dispoziţie cu consultanţă gratuită pentru fiecare etapă în parte. Nu vă îngrijoraţi dacă nu cunoaşteţi anumite lucruri.
Preluăm noi.

Lasă un răspuns.

teren tenis suprafata hard terenuri tenis gazon sintetic terenuri tenis curte terenuri sportive terenuri de baschet rezidenţiale unde alergam in bucuresti terenuri sintetice terenuri tenis terenuri multisport terenuri de tenis terenuri multisport scoli terenuri badminton terenuri tenis parchet UEFA usamv cluj napoca tribune teren tenis gazon terenuri sportive minifotbal vestiare sportive teren tenis gazon artificial terenuri minifotbal terenuri lut teren volei terenurile de tenis tribune sportive terenuri sportive sintetice terenuri de tenis din zgura teren tenis gazon sintetic teren tenis zgura teren usamv terenuri sportive beton Tribuna terenuri sport terenuri de fotbal umplutura teren sport tip pardoseli sportive terenuri de tenis gazon artificial zgura terenuri de sport terenuri sport gazon sintetic teren tenis curte volei tipuri piste udare gazon video