Ce se întâmplă cu creierul nostru atunci când facem exerciții fizice și cum ne face sportul mai fericiți?

Sportul a fost declarat a fi un remediu pentru aproape totul în viață, de la depresie, la pierderi de memorie, boala Alzheimer, Parkinson și mai mult. Mai jos vom prezenta cunoștințe specifice și științifice cu privire la ceea ce face cu adevărat practicarea sportului cu trupurile și creierul nostru.

Ce declanșează FERICIREA în creierul nostru atunci când practicam sportul?
Cei mai mulți dintre noi sunt conștienți de ceea ce se întâmplă cu corpul atunci când facem exercițiu fizic. Ni se dezvoltă masa musculară și stamina. Simțim cum activitățile de zi cu zi (de exemplu urcatul scărilor) devin mai ușoare dacă le exercităm regulat. Deși, când vine vorba de creier și de starea de spirit, conexiunea nu este atât de clară.Fiți atenți ce se întâmplă de fapt:
Dacă începeți practicarea sportului, creierul recunoaște acest lucru ca pe un moment de stres. Pe măsură ce tensiunea inimii crește, creierul crede că sunteți fie în lupta cu inamicul sau că fugiți de el. Pentru a se proteja creierul de stres, acesta eliberează o proteina numita BDNF (Brain-derivate neurotrofic Factor). Acest BDNF conține un element de protecție și este un element reparatoriu pentru neuronii de memorie, acționând ca un comutator de resetare. De aceea ne simțim de multe ori în largul nostru, lucrurile sunt clare după exercițiul fizic și în cele din urmă suntem fericiți.

În același timp, o alta substanță chimică folosită împotriva luptei cu stresul este eliberată în creierul tău, numită endorfina.
Aceste endorfine au tendința de a reduce la minimum disconfortul produs de exercițiul fizic, blocheză sentimentul de durere si chiar sunt asociate cu un sentiment de euforie.
În general, o mulțime de lucruri se întâmplă în interiorul creierului nostru și este, deseori mult mai activ decât atunci când stăm jos sau ne concentrăm mental:
Deci, BDNF și endorfinele sunt motivele pentru care sportul ne face să ne simțim atât de bine. Partea oarecum înfricoșătoare este faptul că acestea au un comportament foarte asemănător și captivant ca morfina, heroina sau nicotina. Singura diferenta? Ei bine, este de fapt bun pentru noi.
Cheia pentru maximizarea fericirii prin EXERCIȚIU: NU face mai mult, dar atenție la CÂND.
Cea mai importantă parte este desigur să descoperim modul în care putem declanșa eliberarea acestor substanțe într-un mod optim și de lungă durată. Un studiu recent de la Universitatea Penn State face lumină în această privință, iar rezultatele sunt mai mult decât surprinzătoare. Ei au descoperit că pentru a fi mai productiv și mai fericit într-o zi de lucru, nu contează atât de mult dacă faci sport în mod regulat, ci dacă ai făcut sport în acea zi: cei care au făcut sport în cursul lunii precedente, dar nu în ziua testării, s-au descurcat mai bine la testul de memorie decât cei care au fost sedentari; dar  cel mai bine s-au descurcat cei care au făcut sport în dimineața testării.
Pentru a obține cel mai înalt nivel de fericire și beneficii pentru sănătate, cheia nu este de a deveni un atlet profesionist. Dimpotrivă, este nevoie de o timp acordat sportului mult mai mic pentru a ajunge la nivelul la care fericirea și productivitatea în fiecare atinge maximul în viața de zi cu zi : 20 minute/zi este suficient !
Aici sunt unele dintre cele mai importante lucruri care trebuie făcute, pentru a face din sport o activitate distractivă și pentru a atinge succesul:
1. Pune-ti hainele de sport chiar pe ceasul deșteptător sau pe telefon atunci când te duci la culcare. Când te vei trezi dimineața, gândul îți va zbura direct la asta și vei fi impulsionat sa te îmbraci cu ele și să faci sport !
2. Urmăriți progresul intr-un jurnal pentru a vedea rezultatele și încearcă să faci din sport un obicei bun.
3. Gândiți-vă la pași mici de și porniți de acolo: începeți cu 5 minute de 3ori/săptămâna și avansați de aici. Nu vă propuneți ținte imposibil de atins într-un timp scurt : nu le veți atinge.
În final vă dau un pont: știți că atingeți cel mai înalt nivel de fericire prin sport dacă sunteți doar la început?
Exercițiul fizic, creșterea proteinelor BDNF în creierul tău acționează ca un amplificator pentru starea ta de spirit. Deci, ce mai aștepți? Începe chiar acum un sport pentru că sentimentul de euforie va fi cel mai mare.
(Acest post inițial a apărut pe Buffer și este retipărit)
This post originally appeared on Buffer, and is reprinted.

Lasă un răspuns.

volei teren usamv tribune sportive video terenuri de baschet terenuri sportive beton terenuri minifotbal UEFA udare gazon terenuri de baschet rezidenţiale terenuri de fotbal terenuri sport gazon sintetic unde alergam in bucuresti terenuri de tenis gazon artificial terenuri tenis gazon artificial terenuri de sport terenuri tenis curte tipuri piste terenuri badminton terenuri sportive sintetice terenuri multisport scoli terenuri tenis gazon sintetic zgura terenuri sport terenuri de tenis teren volei Tribuna umplutura teren sport terenuri multifunctionale terenuri de tenis din zgura terenuri fotbal terenuri multisport tip pardoseli sportive terenuri tenis parchet terenuri sintetice vestiare sportive tribune terenurile de tenis terenuri sportive minifotbal volei copii usamv cluj napoca terenuri lut terenuri sportive terenuri tenis terenuri sport tartan