Importanța înotului pentru sănătate

Știați că doar 30 de minute de înot, de 3 ori pe săptămână vă vor oferi un antrenament complet al corpului?
Înotul este o formă de exercițiu accesibil persoanelor de toate vârstele. Acesta oferă un antrenament cardiovascular excelent, precum și un antrenament pentru întregul corp, inclusiv brațe, spate și umeri. Înotul ajută o persoană să se mențină în formă, dar beneficiile se extind și asupra sănătății mintale.  Să le analizăm pe rând:

Antrenament complet al corpului
Înotul folosește toți mușchii corpului, astfel încât, indiferent de stilul de înot abordat, toți mușchii corpului vor fi puși în mișcare. În plus, mișcarea în apă îți face corpul să lucreze mai intens, astfel încât 30 de minute într-o piscină, echivalează cu 45 de minute de activitate de aceeasi intensitate pe uscat.
Persoanele care au între 19 și 64 de ani ar trebui să desfășoare 150 de minute de activitate aerobă moderată în fiecare săptămână. Copiii ar trebui să fie, de asemenea, activi fizic.

Excelent pentru bunăstarea generală
Alături de o dietă echilibrată și un stil de viață sănătos, înotul reprezintă una dintre cele mai bune modalități de a vă menține în formă și de a menține o perspectivă mentală pozitivă. Mergeți la înot cu prietenii și va fi și mai distractiv!

Detensionare și relaxare
Indiferent dacă este vorba de un job care te stresează, de copiii care te obosesc sau doar agitația vieții de zi cu zi, cu toți avem momente în care vrem să ne detensionăm și să ne relaxăm. Ei bine, ajutorul este la îndemână. Înotul în mod regulat poate scădea nivelul de stres, reduce anxietatea și depresia și poate îmbunătăți somnul.

Arderea caloriilor
Înotul este unul dintre cele mai eficiente moduri de a arde calorii. O sesiune de înot poate arde peste 200 de calorii în doar o jumătate de oră, mai mult decât dublul caloriilor arse în timpul mersului pe jos.

Scade riscul apariției bolilor
Pe lângă faptul că este o formă excelentă de exerciții cardiovasculare, înotul vă poate ajuta să țineți la distanță bolile de inimă, accidentele vasculare cerebrale și diabetul de tip 2.

Crește nivelul de energie
Inactivitatea și nu îmbătrânirea este adesea responsabilă pentru lipsa de energie a oamenilor. Inotul poate crește nivelul de energie printr-o rată metabolică crescută.

Lasă un răspuns.